Prikaz romana ,,Porodični kavez" Katarine Mazeti

Prikazi / 08.03.2018.
Pitanja koja su ostala nakon čitanja prvog dela knjige su pitanja koja su ostavljena i nakon ovog dela knjige. Da li će Dezire, ponovo, postati majka? Kada menjate život iz korena niste, možda ni svesni koliko se život menja. Možda i činjenica da ne mislimo o posledicama utiče na događaje koji iz nesvesnog prelaze u svesno. Kada porodica postaje porodični kavez?

Kažu da život pravi planove dok mi pravimo planove za život. Neke naše odluke iz prošlosti, protežu se i kroz sadašnjost i utiču na budućnost. Da li svesno pravimo greške znajući da će nas koštati ili da ćemo kasnije o njima razmišljati. Priča romana „Porodični kavez“ nastavlja se tamo gde se završila u romanu „Frajer sa susednog groba“. Pitanja koja su ostala neogrovorena, sada dobijaju odgovor ili samo privid odgovora. Očekujte priču koja je orjentisana na međuljudske odnose koji se menjaju iz poglavlja u poglavlje. Da li će Anita i Beni ostati zajedno? Kako će Dezire postati deo porodičnog kaveza? Šta je to što će Dezire okusiti kada proba da, ponovo promeni svoj život iz korena? Otkrijte nova pitanja, predvidite kraj koji se ne da predvideti, upoznajte nove likove koji će uticati na promenu života.

Ali, kao što sam rekao, bila je to sreća u nesreći. Noga me je čitavog narednog dana toliko bolela da nisam mogao da razmišljam ni o čemu drugome. Da sam pokušao, izazvao bih kratak spoj u glavi od silnih zamršenih misli. Dezire opet. Sva ona stara osećanja koja su mi razarala utrobu. Anita. Ona je, hvala bogu, spavala kada sam stigao kući i kada sam ujutru odšepao do štale. Nisam smeo čak ni da pogledam u njeno pletivo na kuhinjskoj klupi dok sam srkao instant kafu spremljenu od tople vode iz česme, napeto žureći da što pre šmugnem kako ne bih morao da je gledam u oči.

Znajući kuda odlazi, Beni, nije znao šta sve može doći. Pokušaji. Pokušaji kao u bajci. Pa ako ne bude ničega onda će se zauvek oprostiti od Dezire. Ako bude bilo ičega, onde će razmišljati. A Anita? Anita koja mu je savršeno odgovarala, šta će biti sa njom ako bude bilo ičega?

Doduše, u Benijevoj sobi spava druga žena. Je l` sinoć otišao direktno njoj u krevet? Zamisli da nas dve stojimo u istom redu u apoteci i kupujemo test za utvrđivanje trudnoće, a onda odlazimo svaka na svoju stranu i gubimo dah od iznenađenja nad svojim pozitivnim rezultatima. (...) Uveče je opet došao, negde oko osam. Srce mi je pola sata jako lupalo kao da sam trčala maraton. Delovalo je kao da hramlje na jednu nogu, ali nisam mogla ni da ga pitam zašto, kao da je bilo isuviše osetljivo čak i da pričamo.

Možda je intuicija ono čime bi trebalo da se vodimo. Tri pokušaja koja je predložila Dezire koja je verovala u bajke ali se činilo da u njenom monotonom životu nije bilo ničeg nalik bajci. Samo čekanje. Preispitivanje. Želja da se ostvari kao majka koja se kosila sa činjenicom da Beni, sada, pripada drugoj ženi, ženi koja se u masi nepoznatih ljudi u biblioteci učinila poznatom.

Odmah sam shvatila da se nešto dešava čim je rekao da će samo da trkne do grada i nestao kao da mu gori nešto pod nogama. A pošto bi uvek promrmljao nešto o tome kuda ide, mora da se radilo o nečemu što ne želi da promrmlja, o nečemu u vezi sa onom uobraženom, Račiću, o kojoj je toliko pričao. Kao da je pričom pokušavao da se udalji od nje, da između sebe i nje ispreči vazduh. (...) Na poslu sam celog dana bila kao na iglama. Ništa nije rekao i ništa nije uradio, ali sam osećala da je sve poljuljano. I tako sam tog dana nakon posla uradila nešto što sam mnogo puta nameravala, ali mi se nikad nije činilo da je to bitno: otišla sam u biblioteku da je vidim.

Kako videti nekoga koga ne poznaješ? Kako prepoznati srce koje kuca za nekoga drugog? Dovoljno je poznavati jedno srce kako bi se prepoznalo srce koje kuca u istom ritmu. Da li posle određenog perioda srca usaglase svoje otkucaje do mere prepoznatljivosti? Srca koja su toliko različita da se čini da se nikada ne mogu usaglasiti. Da li će Dezire postati majka? Kako će Beni reagovati? Šta će se desiti sa Anitom? Ko će postati deo „porodičnog kaveza“? Dovoljno je pratiti vremensku prognozu koja prati psihološku sliku književnih junaka i daje nagoveštaj događaja.

P.S. Pitanja koja su ostala nakon čitanja prvog dela knjige su pitanja koja su ostavljena i nakon ovog dela knjige. Da li će Dezire, ponovo, postati majka? Kada menjate život iz korena niste, možda ni svesni koliko se život menja. Možda i činjenica da ne mislimo o posledicama utiče na događaje koji iz nesvesnog prelaze u svesno. Kada porodica postaje porodični kavez? Koji je trenutak presudan za „zarobljavanje“ unutar četiri zida? Kako će jedna bledunjava devojka postati žena i zameniti jednu ženu? Da li su sličnosti te koje čine bliskost ili su razlike te sa kojima se moramo pomiriti? Odgovore na ova pitanja i niz pitanja koja će se nametnuti potražite u romanu „Porodični kavez“ koji će vam pomoći da razmislite o svojim odlukama pre nego ih donesete. Možda će uticati i na tok nečije sudbine. Stoga, ovaj roman preporučujem starijim tinejdžerima i svima onima koji se nalaze u periodu između kriza tinejdžerskog doba i srednjih godina. Svima onima koji prave greške, da shvate da su greške deo procesa odrastanja i da nikada ne možemo tvrditi da su ishodi greški samo oni loši ishodi. Možda, skoro verovatno, greške će dovesti do pozitivnih ishoda, samo je na vama na koji način ćete sagledati ishode.
Kako će prevazići razlike?

Izvor: Učiteljica koja ne želi da odraste