Prikaz romana ,,Ogrešenje" Lene Andešon

Prikazi / 06.05.2021.
Ljubavna žudnja neretko hoda po tankoj liniji između raja i pakla. Takvu je stazu i ples po oštrici za sebe odabrala Ester Nilson, pesnikinja, kada se upustila u emotivnu dramu sa uglednim likovnim umetnikom Hugom Raskom.
prikaz romana ,,ogrešenje quot lene andešon

Kada je Ester dobila priliku da održi predavanje o Hugu, kojem se divila, to je bio pristanak na nešto mnogo izazovnije. Divljenje je preraslo u fasciniranost, a fasciniranost u nerazumnost. Ona napušta tadašnjeg partnera, Pera, i krči svoj put u ponor. Ester je neosporno moćna u svojoj inteligenciji i obrazovanju, ali njena moć i snaga potpuno se gube pred zaljubljenošću, neizvešnošću i nesigurnošću u vezi sa Hugovim osećajima i namerama. Pokušaji da se pravi i ostane ravnodušna pred najezdom nepotvrđenih emocija, činili su od njene normalnosti zaboravljenu prošlost. Meru za normalnost predstavljali su joj neizvesni susreti, telefonske poruke i pozivi, sve između je postao pakao. Dani su se vukli u traženju izgovora za nejavljanje.

Ester nije mogla da pronikne u Hugov um i razjasni svoju konfuziju u vezi sa njima i zato kaže da ako ikada bude napisala pesmu o tome zvaće se “Ne razumem”.

Osećala je fizički bol kada joj se nije javljao, a čim bi dobila poruku, svi čvorovi u njenom telu bi nestajali i ona bi, nakratko, opet postala čovek. Sve što nije imalo neke veze s njim, bilo je beznačajno. Tu i tamo je na nekoliko minuta uživala u životu i osećala da je individualno biće i da može da živi bez njega. Retki su bili ti izdržljivi dani kada bi se tačka bola svodila na minimum.

Neverovatno je kakva smo opravdanja u stanju da smislimo za osobu do koje nam je stalo. Po cenu naše boli, pristajemo na izmaštane, u tom trenutku za nas, potpuno prihvatljive izgovore! Granica između misli osećanja se potpuno briše.

Neću vam otkrivati dalji razvoj i okončanje ljubavne opsesije glavne junakinje jer znam da ste sigurno zadržavali dah od uznemirenosti i tokom ovog mog prikaza kao što sam i ja dok sam čitala knjigu i pisala ga. Reći ću vam samo da je autorka Lena Andešon 2013. godine zasluženo dobila nagradu “August” za ovaj roman jer je uverljivo, slikovito, oštrohumoristično i sistematično predstavila samoobmanu i zaslepljenost zaljubljivanja.

Fotografija: Tatjanin Svet Knjiga