Prikaz romana ,,Mrzim avanture"

Prikazi / 01.11.2017.
Onaj ko voli Džeklin Vilson, sigurno će voleti i ovaj roman. Stoga ga preporučujem prvo odraslim osobama. Da shvate da je neuspeh odskočna daska za avanture. Bićete samo stariji. Danas je dan da se prepustite nepoznatom. Naravno da ovaj roman preporučujem deci. Da shvate da sve mogu sama. Apsolutno sve.
prikaz romana ,,mrzim avanture quot

Mrzim ovu avanturu! I ovaj kamp! Ne volim apsolutno ništa što ima veze sa sportom, a idem ka avanturi punoj sportskih aktivnosti. Kako je to moguće? Kako je moguće da se u svetu punom avantura nađe neko ko ni malo ne voli avanunture? Da li postoji mogućnost da će priča dobiti srećan kraj iako se srećan kraj ne naslućuje? Odgovore na ova pitanja možete pronaći u romanu Džeklin Vilson koji je postao mnogo više od romana - TV serija. Ako ne volite knjige, pronađite seriju. Verujte, imaćete osećaj da skačete sa vrha litice u napoznato i ponovo želite novu avanturu.
Znao sam da će mi biti odvratno ovde. Sto puta sam rekao tati. Ali nije hteo da me sasluša. Nikad me ne sluša.
„Sviđa mi se ovaj kamp Dečiji letnji sportski kamp Avanturijada“, rekao je tata pokazujući oglas u novinama. „Deluje fenomenalno: spuštanje konopcem niz stene, vožnja kanua, streličarstvo, vožnja bicikla...“„Meni deluje pomalo opasno“, rekla je mama.Ja nisam rekao ništa. Samo sam buljio u televizor.(...)„A, sad, Lazo, znači, ti bi voleo da ideš u letnji sportski kamp i da doživiš razne avanture, je l`tako?“„On ne podnosi takve stvari“, rekla je mama.„Pusti ga da sam odgovori“, rekao je tata. Ščepao me je za ramena.„Ja... tata... ja, u stvari, ne volim baš mnogo avanture“, rekao sam.

Možda roditelji znaju šta je najbolje za Lazu. Ali, ne i tata. Mama zna u čemu je Laza dobar. Ali, ne i tata. Letovanje u Dečijem sportskom kampu Avanturijada je počelo pre nego je Laza shvatio da se nalazi upravo ispred kampa

Dragi mama i tata, Evo me u letnjem kampu Avanturijada. Pa. To znate. Vi ste me doveli ovde. Ovde sam samo pola sata. Uopšte mi nije lepo za sad, ni malčice. Ni trunkicu. Voli vas Laza xxxxxx za mamu
x za tatu

Kako će se Laza snaći u kampu koji nudi mnogo više od sportskih aktivnosti? Kako će postati član tima Tigrova? Ko će mu pomoći da savlada avanture koje ga očekuju? Kako će se želja za kućnom atmosferom pretvoriti u želju za produžetak avanture u kampu?

Dragi mama i tata, Pogodite šta je bilo?! Pobedili smo u Šašavoj trci s kofama!!! I to zato što sam provalio foru kako da to izvedemo. Majke mi. Drugi Tigrovi sad misle da sam mega-pametan. Čak i Viktor. Čudima nikad kraja.Setio sam se jednog čuda: sad priličmo uživam u letovanju u sportskom kampu. U stvari, skoro mi je žao što se sutra vraćamo kući! Voli vas Laza xxxxx za mamu
xxxxx za tatu

Ključ nepoznatog leži u otkrivanju. Ne otkrivanju zadatka, već otkrivanju sebe. Pronalaženje sebe znači pronaći i rešenje. Samo tako će borba biti uspešna na svim frontovima. Junak ove avanture, Laza, jeste dečak kojeg možemo prepoznati svuda oko nas. On nije spreman za avanturu, ali je avantura spremna za njega. U jednom trenutku se čini da nema rešenja i nema izlaza, ali pokušaj da se nađe izlaz - vodi ka nalaženju izlaza. Ne izlaza iz avanture, već iz svoje „zone komfora“. Otkrivanje nas samih je moguće ako pored sebe imamo ljude koji će nam pomoći u tome. Ljudi koji predstavljaju sve naše suprotnosti. Ko zna, možda neki od tih ljudi postanu naši prijatelji za ceo život. Možda jedna od tih osoba postane naša prva simpatija. Ništa nije nemoguće. Zato vas pozivam na otkrivanje. Otkrivanje romana koji nudi mnogo više od priče o avanturi, mnogo više od priče o prijateljstvu, mnogo više od priče o simpatiji.

P.S. Ne mrzim ovu avanturu. Ni ovaj kamp. Život i jeste jedna avantura kojoj se treba prepustiti. Samo treba biti dovoljno spreman da se prepustiš. Nepoznato ne znači da je nešto loše. Nepoznato poziva na istraživanje. To ne znači da treba da se hoda utabanim stazama, već novim stazama - tamo gde nema koraka. Samo tako će avantura biti avanturističnija. Fenomenalna priča o prilagođavanju na nepoznato, prvoj ljubavi, prvoj avanturi, prvom skoku u nepoznato. Onaj ko voli Džeklin Vilson, sigurno će voleti i ovaj roman. Stoga ga preporučujem prvo odraslim osobama. Da shvate da je neuspeh odskočna daska za avanture. Bićete samo stariji. Danas je dan da se prepustite nepoznatom. Naravno da ovaj roman preporučujem deci. Da shvate da sve mogu sama. Apsolutno sve. Da neuspeh ne mora da znači kraj avanure. Doći će vreme kada će sva vaša znanja i veštine doći do punog sjaja. Ne morate da budete najbolji u svemu, ali budite najbolji u onom zadatku koji se postavi ispred vas. Vaš duh će naći rešenje, drugačije rešenje od onog koje se nudi. Potrebno je samo da verujete u sebe, a ova knjiga će vam potvrditi šta vera u sebe znači.

Izvor: Učiteljica koja ne želi da odraste